قبل از اینکه شروع کنم٬ باید از مدیریت محترم وبلاگ تشکر کنم که مطالب بنده را حذف می کنند! آخرین مطلبی که حذف شده٬ مربوط به اعتصاب غذا بود. تا حالا تقریبا ۶ مطلب من خذف شده که به خاطر این مسئله باید کمال تشکر رو از مدیریت وبلاگ داشته باشم.

 

دیروز٬ ۳۱ فردوردین٬ دومین همایش علمی دانشجویان روانشناسی کشور آغاز شد. در این همایش٬ مقالاتی را که از سوی دانشجویان و اساتید روانشناسی ارائه شده بود٬ مورد بررسی قرار گرفت. نکته ی جالب این بود که سطح مقالات بالا بود و داوران را شگفت زده کرده بود.

در مراسم افتتاحیه٬ آقای دکتر افروز رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره سخنرانی کرد. ایشان از این همایش و مسئولان اجرایی آن تشکر کردند و طی سخنانی آینده ی روشنی را به جامعه ی دانشجویان روانشناسی نوید دادند. در طی سخنرانی٬ ایشان از حضور نیافتن دانشجویان تربیت معلم تهران و علامه طباطبایی گلایه کردند. جالب اینه که اول از همه٬ اسم دانشگاه ما رو گفت! اینقدر ذوق کرده بودم! باورم نمیشد! یعنی ما رو هم به حساب آورده بودن!!؟؟ اونوقت تو دانشکده مون یه ذره هم اطلاع رسانی نشده بود!

آقای دکتر شعبانی٬ ریاست دانشگاه بهشتی هم سخنرانی کرد ولی به دلیل جانبداری از علوم پایه با واکنش شدید اساتید روانشناسی مواجه شد. پس از آقای شعبانی٬ آقای توکلی ( دانشجوی دکترا ) سخنرانی کرد و در مورد نحوه ی برگزیدن مقالات صحبت کرد.

چندین نفر دیگه هم سخنرانی کردن! مثل دکتر شهیدی و دکتر ابوالقاسمی.

در این همایش٬ در نشست تخصصی روانشناسی بالینی که با عنوان رویکردهای درمانی کاربردی متناسب با فرهنگ ایران برگزار شد٬ دکتر پور اعتماد به حمایت کامل از علوم انسانی و به خصوص روانشناسی پرداخت. در این نشست دکتر حمید رضا پور اعتماد به همراه دکتر شهریار شهیدی٬ دکتر لادن فتی٬ دکتر فرشته موتابی و دکتر محمد علی مظاهری به گفت و گو پرداختند.

در کل٬ همایش دیروز از لحاظ کیفیت مقالات و نحوه ی ارائه خوب بود. امروز هم روز پایانی همایش است.

برگزاری همایش به کنار! جای تاسفم برای خودمونه که هیچ وقت در این همایش ها شرکت نمی کنیم و خودمون رو از عرصه های علمی کنار کشیدیم. این همایش فرصت خوبی بود تا بتونیم دانشگاهمون رو بالا ببریم. به بقیه بفهمونیم که ما معلم نمیشیم! هیچ تعهد کاری ازمون نمیگیرن! اینکه دانشکده ی ما قطب استرس کشور رو داره! اینقدر کنار افتاده ایم که از دانشگاه تربیت مدرس استاد دعوت می کنن ولی از دانشگاه ما نه!!!

یه ذره فکر کنید...